Bagaimana untuk menghias dapur anda?

Dapur adalah untuk kebanyakan salah satu tempat kegemaran di rumah, kerana di situlah kita menghabiskan beberapa detik terpenting dalam hari kita: makan. Oleh itu, apabila ia datang untuk menyesuaikannya dengan keselesaan dan kesejahteraan kita, kita tidak boleh memandang rendah reka bentuk dan hiasannya. Terdapat moden, vintaj, minimalis, avant-garde … Dengan semua jenis alat dan perkakas untuk semua citarasa. Periuk gas, dengan  vitroceramics Teka , dengan atau tanpa microwave, berasingan atau bersebelahan dengan ruang makan, dsb.

 

Apabila menghias dapur adalah sangat penting untuk terlebih dahulu memikirkan jenis penggunaan yang  ingin kita berikan, kekerapan kita menggunakannya dan bagaimana kita ingin rupanya . Mengikut setiap kriteria ini, kami dapati dapur dengan gaya yang berbeza:

Gaya desa atau desa

Dalam jenis dapur ini penggunaan kayu mendominasi  , terutamanya dalam warna gelap , dan perabot biasanya menggabungkan unsur-unsur dan sentuhan moden pada asas desa. Di dapur ini , simpulan  kayu juga terdapat, dengan cara yang sangat jelas  , satu lagi keanehan yang mencirikan gaya ini. Dapur jenis ini biasanya mendedikasikan banyak ruang untuk kabinet supaya ia sesuai untuk mereka yang mempunyai banyak pinggan mangkuk dan peralatan dapur seperti periuk, kuali, kuali, dll. Dalam gaya desa, tekstur biasanya kuat dan kemasannya sangat rumit, mempamerkan hiasan yang cantik.

gaya  kotej  Inggeris

Gaya ini mungkin mengingatkan kita tentang dapur Inggeris yang sering kita lihat  dalam filem . Di dalamnya iklim yang sangat hangat dicipta, terima kasih kepada nada perabot, siling dan juga rasuk (jika ia kelihatan). Walaupun salah satu keistimewaannya ialah kesederhanaannya,  butiran hiasan kecil biasanya disertakan dalam dapur gaya  kotej dan elemen tertentu seperti pasu atau penanam kelihatan sedikit. Selain kehadiran bunga, gaya  kotej  juga termasuk penggunaan langsir dengan  pelbagai motif, kusyen atau lukisan  dengan bingkai berwarna.

Gaya minimalis

Tidak dinafikan ia adalah gaya yang paling ringkas dan biasanya menimbulkan  perasaan kesucian dan kelapangan , kerana ia tidak mempunyai sebarang unsur hiasan. Di dapur minimalis, kami hampir tidak menemui sebarang perkakas yang kelihatan, dan peralatan  itu disepadukan sepenuhnya ke dalam perabot  seolah-olah ia adalah kontinum. Reka bentuk ini biasanya berdasarkan garis lurus dan serenjang. Ini adalah dapur yang sangat praktikal dan sesuai untuk mereka yang suka memasak di kawasan yang luas.

gaya Perancis

The  hiasan  merupakan salah satu daripada ciri-ciri yang paling ciri masakan Perancis. Bertentangan dengan apa yang berlaku dengan gaya minimalis, dalam gaya Perancis sebahagian besar perkakas dapur adalah  memandangkan , tergantung di dinding, pada countertops atau di atas meja itu sendiri di mana makan makan. Seramik, logam dan tembaga kepingan ini digabungkan dengan kayu dan ton pastel. Dapur gaya Perancis biasanya sangat praktikal, terutamanya untuk chef yang suka mempunyai segala-galanya semasa mereka “di tempat kerja”.

Leave a Comment