Tombol hiasan: saluran keluar untuk mengharmonikan alam sekitar

Apabila memikirkan tentang hiasan rumah , setiap perincian membuat perbezaan untuk mewujudkan keharmonian antara objek dan persekitaran. Dan tombol hiasan , walaupun terlupa, juga membantu menjadikan ruang lebih cantik dan harmoni. Untuk memilih produk yang sesuai untuk alam sekitar tidak ada peraturan, yang ideal adalah untuk menggabungkan kecantikan dengan fungsi.

Bagaimana untuk memilih tombol hiasan?

Sebelum memilih tombol hiasan , anda mesti menentukan gaya hiasan yang anda inginkan dan ikuti semasa membelinya. Dalam kes persekitaran yang lebih kontemporari, sebagai contoh, arkitek Mônica Raeder menjelaskan bahawa yang ideal adalah untuk tidak memilih kepingan klasik dan penuh butiran. “Sebagaimana juga kemasan, dalam jenis hiasan ini, kemasan gangsa dan emas akhirnya bertembung dengan yang lain”, komennya. Yang ideal, menurutnya, adalah menggunakan produk yang cantik, tetapi yang tidak membayangi seluruh hiasan.

Pemilik Forma & Function, Régis Penha, percaya bahawa untuk mengelakkan konflik dalam hiasan rumah , konsep tombol hiasan harus dipertimbangkan bersama-sama dengan projek perabot. “Jika kita mempunyai hiasan di tempat yang sudah mempunyai maklumat yang mencukupi, kita harus memilih garisan yang lebih lurus supaya tidak mencemarkan ruang”, contohnya.

Seperti mana-mana objek hiasan, tombol hiasan juga mengikut trend. Produk dengan garis lurus dan “pembersihan” semakin meningkat, begitu juga tombol yang lebih besar. “Fesyen tidak menjimatkan panjang kepingan. Itulah sebabnya kedai-kedai telah menawarkan pelbagai ukuran dalam reka bentuk yang sama”, jelasnya. Aplikasi bahan yang tidak digunakan sebelum ini telah menjadi trend yang kuat, katanya. Kayu, kulit, kristal Swarovski, tanduk haiwan adalah pilihan untuk menghiasi bilik. Kombinasi zamak krom dengan kristal Swarovski telah menyerlah, selain pengembalian kemasan keemasan.

pemegang hiasan

Raeder memberi amaran bahawa, seperti di seluruh rumah, penjagaan mesti diambil supaya pemegang tidak “berlawan” dengan gaya hiasan di bilik kanak-kanak, terutamanya kerana ia adalah perkara biasa untuk menggunakan pemegang haiwan peliharaan hiasan dalam persekitaran ini. “Kita juga harus memikirkan kemungkinan pertukaran apabila kanak-kanak itu membesar”, tambahnya. Di samping penjagaan ini, ia juga perlu memilih pemegang dengan baik untuk mengelakkan kemalangan. Sebaik-baiknya, produk tidak mempunyai tepi yang tajam dan tidak terlalu dalam supaya kanak-kanak tidak terlanggarnya. Pemegang yang terlalu kecil dan mudah ditanggalkan juga harus dielakkan.

Leave a Comment